ROTA TIP MERKEZİ
Message Icon
E-Randevu
randevu@rotatipmerkezi.com.tr
Phone Icon
Randevu
0212 699 0783 - 0212 758 9323

Bize Ulaşın

14 Kasım Dünya Diyabet Günü

Dünya üzerinde birçok bireyin doğrudan veya dolaylı olarak hayatını kaybetmesine neden olan diyabet, modern toplumların en sık problem yaşadığı kronik hastalıkların başında geliyor. Dünyadaki diyabet hastaları ve hastalığın kendisi hakkında farkındalık oluşturmayı amaçlayan Dünya Diyabet Günü, 1991 yılından bu yana Dünya Sağlık Örgütü tarafından düzenlenmektedir. Küresel bir farkındalık kampanyası olarak düşünülen bu günde diyabet hastalığının ve hastalarının genel durumu hakkında kamuoyu farkındalığı oluşturulması amaçlanmaktadır.

 

Dünya Diyabet Günü Niçin Önemlidir?

Dünya Sağlık Örgütü’nün son verilerine göre, hemen hemen on kişiden biri diyabet hastalığı ile mücadele etmektedir.

 

 Ayrıca her yıl diyabet ve diyabete bağlı rahatsızlıklardan dolayı 70 milyona yakın insan hayatını kaybetmektedir. Bu oranın parametrelerde düzelme olmadığı takdirde 80 milyonu aşacağı öngörülmektedir.

 

Dünya Diyabet Günü, diyabet hastalığının hayat kalitesindeki ciddi düşüşlere neden olmasının yanı sıra bireylere bu hastalığın nasıl önlenebileceği konusunda da birçok bilgi sunmaktadır.

 

 Tip-2 diyabet hastalığının kronik diyabet hastalığına dönüşmemesi için beslenme düzeni ve spor gibi temalara ağırlık veren diyabet günü, diyabet hastalığının önlenmesini sağlamaktadır.

 

Yetişkinlerin yanı sıra çocuk diyabetini de önem veren 14 Kasım Dünya Diyabet Günü, bu oranın azaltılması için ailelere birçok bilgi sunmaktadır. Özellikle gençlerde yaygınlaşan hareketsiz yaşam tarzının diyabete yakalanmasını önlemek için çeşitli kamu spotları ile bilgilendirmeler sunmaktadır.

 

Diyabet Riskinizi Düşürmek İçin Siz Neler Yapabilirsiniz?

Diyabet ile mücadele etmek için bireylerin tamamına ulaşmak ve diyabet hastalığının bireyler üzerindeki etkisi hakkında farkındalık yaratmak bu hastalığın dünya çapında önlenmesi açısından yüksek öneme sahiptir. Diyabet hastalığı için erken teşhis oldukça önemlidir.

 

Özellikle Tip-2 Diyabet hastalığı bireylerin bu hastalığın farkında olması sayesinde engellenebilir. İnsülin direnci olarak bilinen bu hastalık beslenme, egzersiz ve hayat tarzındaki değişiklikler ile kontrol edilebildiği gibi doğrudan diyabete de çevirmesini önlemektedir.

 

Olası bir Tip-2 durumunda yapmanız gerekenleri şöyle sıralayabiliriz;

 

  • Rafine şeker ve karbonhidrat tüketimini çok düşük seviyelerde tutun, hatta mümkünse bu ürünlerin tüketiminden kaçının.
  • Porsiyonlarınızı küçültün. Daha lifli ve glisemik indeksi düşük yiyecekleri tüketin.
  • Sigara ve alkol diyabet hastalığı için doğrudan risk oluşturmaktadır. Bu maddeleri mutlaka hayatınızdan çıkarın.
  • Düzenli egzersiz diyabetin önlenmesinde büyük bir etkiye sahiptir. Yaşınız ne olursa olsun günlük 20-30 dakikalık egzersizler sağlığınızın korunmasını büyük ölçüde sağlayacaktır.
  • Kan değerinizdeki kolesterol seviyesi de diyabet açısından önemlidir. Yüksek kolesterol diyabete sebep olabilir. Bu yüzden kolestrolünüzü düzenli olarak kontrol ettirin.
  • Bol su tüketin.

 

 

 

Bir yanıt yazın